Salg
Kunder har i dag et transparent og rikholdig utvalg å kjøpe fra. De er ofte opplyste og ønsker først og fremst avklaringer og råd fra en selger. Det handler om å ta rollen som Trusted Advisor!
For å lykkes som selger både B2C og B2B må selgere evne å raskt etablere tillit, forstå kunders behov og ønsker og skape relevant verdi med sitt tilbud. De beste selgerne skaper en menighet av ambassadører gjennom genuin interesse for kunden og kundens behov før, under og etter et salg.
Etter å ha trent mer enn 25.000 selgere i mer enn 100 ulike virksomheter har Line sett et tydelig mønster på hvordan de aller beste selgerne jobber for å lykkes. Denne innsikten bygger hun foredrag på tilpasset om det er retail B2C salg, tjenestesalg B2C eller B2B salg av løsninger eller tjenester.
Foredrag skreddersys og tilpasses den enkelte kunde og kan vare fra 30 minutter til hele dager og da med praktiske øvelser inkludert.
Følgende tema er tilgjengelig:
- Fra selger til Trusted Advisor – rådgivende salg (passer for KAMer, advokater, konsulenter, løsnings- og tjenesteselgere)
- Superselgernes hemmeligheter – lær av de aller beste (B2C og B2B)
- Resultatmodellen – selgers 4 suksesskriterier
- Porteføljeforvaltning – fra kunde til ambassadør – fra kjøp til gjenkjøp
- Relasjonsbasert salg – salg til ulike kundeprofil – personprofilanalyse inkludert
- Møtebooking
- Det effektive kundemøte
- Å skape tillit
- Å kartlegge behov
- Innsalget – argumentasjonsteknikk
- Closingen – takle innvendinger og close på kjøpesignaler